Släkt och förfäder

Jättekul grej, min mosters snubbe håller på att släktforska på min mammas sida. Så han har gjort en fb-sida som jag följer där han har skrivit ner i princip ALLA mina förfäder på mammas sida enda bak till 1095- CRAZY SHIT! Och massa info och grejer. Skitkul att läsa och se allt. Roliga namn också, exempelvis Kjellög, König, Bryngel, Leontina, Åsved, osv.. hahah. En rolig grej till som står;

198. SJUL OLOFSSON (Helenas ff mf ff mm farmors farfar) föddes år 1570, i Yttersel, Anundsjö, som son till Olof Mickelsson Bäck208 och Kerstin Nilsdotter209. Sjul var Knekt Sexman. Sjul dog år 1603, ungefär 33 år gammal, i Livland.

Helena är mammas syster. Så denne Sjul(??!?!) Olofsson som jobbat som Knekt SEXMAN(?!?!) är mammas farfars morfars farfars mormors farmors farfar. HAHA, det är ju galet.

Han har dessutom lagt upp bilder nu, på min mormor, morfar + gammelmormor och gammelmorfar. Jättekul att se. Önskar jag kunnat träffa dem :(

Här är iallafall min fina mormor Alice och fina morfar Roland;


Kommentarer
Postat av: bäst

vad kul med släktforskning och att ni släktingar får delta i den :D

2011-09-20 @ 21:59:28
Postat av: Malin

Det är kul med släktforsking, jag har ett släktnamn som heter Wimpell. Och så var en av mina förfäder (vet inte vem) som levde på 1600-talet rysk officerare. Ganska så högt uppsatt, också. Haha! Om du undrar så är det Mullan som skriver. Har blivit med offficiell blogg, du frågade ju efter min innan. Så here you go, en blogg utan lösenord denna gång :)



Over and out. Q!

2011-09-22 @ 21:30:24
URL: http://malligamalin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0